Natural Environment vs. Creating Tourist Product in Brunei

Tomasz Wites

Abstract


This stydy is charcterizes the natural environment in the context of generating tourist product in Brunei. The descriptions of Brunei's location is presented as an advantage that determines the tourist product. The elements of tourist product-place described here include rainforests and locations related to extraction of crude oil. In the second part of the study tourism space is classified and the optimal conditions for creating and development of tourist product are indicated.

Keywords


natural environment, tourist product-place, Brunei, Southeast Asia

References


Explore Brunei (2006). Bandar Seri Begawan: Economic Development Board, Ministry of Finance, 1-78.

Kaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2002). Produkt turystyczny albo jak organizować poznanie świata. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Liszewski, S. (1995). Przestrzeń turystyczna. Turyzm, 5, 2.

Medlik, S. (1995). Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mika, M. (2007). Turystyka jako czynnik przemian środowiska przyrodniczego. In: W. Kurek (ed.), Turystyka. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Pawlusiński, R. (2007). Rynek turystyczny i mechanizmy jego funkcjonowania-podstawowe zagadnienia. In: W. Kurek (ed.), Turystyka. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Visit Brunei - A Kingdom of Unexpected Treasures - map, 2007, Mitsubishi Corporation, Brunei Darussalam.

Włodarczyk, B. (1999). Przemiany form aktywności turystycznej - przykład krawędzi Wyżyny Łódzkiej. ŁTN, Łódź.


Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.