Algorithmisation as mathematical activity and skills in connection with mathematical modelling
Abstract
Keywords
References
Blum, W., Ferri, R.: 2009, Mathematical modelling: Can it be taught and learnt?, Journal of Mathematical Modelling and Application 1(1), 45–58.
Brookshear, J.: 2003, Informatyka w ogólnym zarysie, WNT, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1977a, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 1, WSiP, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1977b, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 2, WSiP, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1986, Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą role w matematyce dla wszystkich, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 6, 25–41.
Maaß, K.: 2006, What are modelling competencies?, ZDM 38(2), 115–117.
Niss, M.: 2012, Models and modelling in mathematics education, EMS Newsletter 86, 49–52.
Nowak, W.: 1989, Konwersatorium z dydaktyki matematyki, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
Perrenet, J., Zwaneveld, B.: 2012, The Many Faces of the Mathematical Modelling Cycle, Journal of Mathematical Modelling and Application 1(6), 3–21.
Pyzara, A.: 2012, Algorithmisation in teaching mathematics, Didactica Mathematicae 34, 51–68.
Pyzara, A.: 2014a, Modelowanie matematyczne sytuacji znanej z życia codziennego, Współczesne Problemy Nauczania Matematyki 5, 233–255.
Pyzara, A.: 2014b, Przyszli nauczyciele wobec modelowania matematycznego, Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 6, 121–136.
Pyzara, A.: 2014c, Creating an algorithm of a real-life situation as a form of mathematical modelling, Didactics of Mathematics 11(15), 25–42.
Pyzara, A.: 2014d, Algorytmizacja jako umiejetność matematyczna, Informatyka w Edukacji 43–57.
Rams, T.: 1982, Problemy algorytmizacji, Podstawowe zagadnienia z dydaktyki matematyki, 119–141.
Sysło, M.: 1997, Algorytmy, WSiP, Warszawa.
Warwick, J.: 2007, Some reflections on the teaching of mathematical modeling, The Mathematics Educator 17(1), 32–41.
Wójcicka, M.: 2005, Wybrane metody i techniki aktywizujące. Zastosowanie w procesie nauczania i uczenia się matematyki, Fraszka Edukacyjna, Warszawa.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016