Rola programu komputerowego CABRI w rozwiązywaniu matematycznych problemów
Abstract
References
Bell, A. W.: 1993, Some experiments in diagnistic teaching, Educational Studies in Mathematics 24, 115-137.
Bellemain, F., Capponi, B.: 1992, Specificities od the Organization of a Teaching Sequence Using the Computer, Educational Studies in Mathematics 23, 59-97.
Biehler, R.: 1992, Entwicklungen bei didaktischorienterten Softwarewerkzeugen zur Geometrie, Zentralblatt für Didaktik der Mathematik 4, 121-127.
Davis, P., Hersh, R.: 1981, The Mathematical Experience, Birkhäuser, Boston.
Duda, R.: 1982, O nowej roli komputerów w matematyce, Wiadomości Matematyczne XXIV(1), 47-55.
Hölzl, R.: 1996, New trends in the teaching and learning of mathematics, Zentralblatt für Didaktik der Mathematik 3, 93-96.
Kąkol, H.: 1991, Problemowe nauczanie matematyki a komputer, Matematyka 2, 85-92.
Kąkol, H., Ratusiński, T.: 2004, Rola komputera w procesie rozwiązywania zadań matematycznych, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 26, 119-138.
Konior, J.: 2002a, Repetytorium z CABRI, część I, Matematyka i Komputery 10, 4-6.
Konior, J.: 2002b, Repetytorium z CABRI, część II, Matematyka i Komputery 11, 5-8.
Konior, J.: 2002c, Repetytorium z CABRI, część III, Matematyka i Komputery 12, 5-8.
Konior, J.: 2003, Repetytorium z CABRI, część IV, Matematyka i Komputery 14, 4-9.
Krygowska, Z.: 1977a, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 1, WSiP, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1977b, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 2, WSiP, Warszawa.
Krygowska, Z.: 1977c, Zarys dydaktyki matematyki, cz. 3, WSiP, Warszawa.
Kutzler, B.: 1999, The algebraic calculator as a pedagogical tool for teaching mathematics, http://b.kutzler.com/bk/a-pt/ped-tool.html#scaffolding .
Laborde, C.: 1992, Solving problems in computer based geometry environments: The influence of the features of the software, Zentralblatt für Didaktik der Mathematik 4, 128-135.
Pabich, B.: 1993, Odkrywanie twierdzeń, Nauczyciele i Matematyka 6, 20-21.
Pająk, J.: 2002, Odkrywanie twierdzenia Talesa wspomagane programem CABRI, Matematyka i Komputery 9, 9-11.
Pająk, W., Turnau, S.: 1993, Jak CABRI pomógł w rozwiązaniu pewnego zadania olimpijskiego, Nauczyciele i Matematyka 5, 22-24.
Polya, G.: 1975, Odkrycie matematyczne, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
Polya, G.: 1993, Jak to rozwiązać?, PWN, Warszawa.
Prus-Wiśniowska, E.: 1995, Dowód matematyczny i jego rola w dydaktyce matematyki: przegląd literatury współczesnej, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 17, 167-186.
Schoenfeld, A. H.: 1982, Measures of problem – solving performance and of problem – solving instruction, Journal for Research in Mathematics Education 13(1), 31-49.
Semadeni, Z.: 1982, Uwagi do artykułu R. Dudy, Wiadomości Matematyczne XXIV(1), 56-57.
Serafin, S., Treliński, G.: 1976, Zbiór zadań z matematyki elementarnej – geometria, PWN, Warszawa.
Sierpińska, A., Dreyfus, T., Hillel, J.: 1999, Evaluation a teaching design in linear algebra the case of linear transformations, Recherches en Didactique des Mathematiques 19(1), 7-40.
Turnau, S.: 1993, O zadaniu olimpijskim raz jeszcze, Nauczyciele i Matematyka 6, 24-25.
Turnau, S.: 1994, CABRI i geometria elementarna, Matematyka 4, 212-219.
Turnau, S.: 2001, O dowodzeniu twierdzeń we współczesnej szkole, Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego, Seria V, Dydaktyka Matematyki 23, 25-32.
Vadcard, L.: 1999, La validation en geometrie au college avec CABRI – geometre, PETIT X 50, 5-19.
Weth, T.: 2000, Computerunterstützung offener Aufgabenstellungen im Geometrieunterricht, Zentralblatt für Didaktik der Mathematik 6, 166-174.
e-ISSN: 2450-341X, ISSN: 2080-9751
AUPC SDMP is on the List of the Ministry’s scored journals (part B) with 5 points for 2016